thereseutrecht.reismee.nl

Koh Samui!! :-)

Het is inmiddels alweer bijna het einde van dag 3 op Koh Samui. Afgelopen vrijdagavond een heerlijk goodbye dinner gehad met de Andaman girls en Sally. Natuurlijk fantastisch gegeten en gezellig wat whisky cola's weggedronken ;-) Wat van mijn kleren aan ze gedoneerd om weg te geven aan de vrouwen die wij ontmoet hebben tijdens de homestay..

De volgende ochtend om 7 uur (7.15 uur Therese-tijd) afgesproken op de morning market met Shiori om daar de Rice Porridge te proberen, die overigens heerlijk was. Te gek om al die drukte daar s'ochtends vroeg te zien en al die Thai die daar zitten te eten in dat overdekte stalletje. Loved it!

Om 8 uur met mijn nog steeds veel te zware backpack snel naar het busstation gelopen en daar in een fantastisch glimmende bus gestapt naar Takua Pa om daar de bus naar Surat Thani te nemen. Dit ging allemaal best wel snel en om half 1, werd ik met wat andere toeristen midden in Surat Thani langs de weg afgezet om van daaruit een boot te kunnen nemen naar Koh Samui.

Vanuit de bus werd ik meteen door een mannetje aan de overkant opgepikt die me een bus en boot kaartje verkocht, waarmee ik ook direct naar de overkant van de straat moest om de bus nog te kunnen halen. De bus, die meeging op de boot bewaarde veilig mijn bagage en 1,5 uur later stond ik op het bewolkte eiland om voor 1 nacht zelf een plekje te slapen te vinden. Met mij waren een groep canadezen/ ijslanders uitgestapt die naar Lamai gingen, dus daar ben ik bij aangehaakt in een taxi busje. Eenmaal daar aangekomen waren en niet genoeg bungelows om los aan ons te verhuren, dus de 2 dames uit IJsland vonden het geen probleem een 3 persoonsbungalow te nemen. Een half uur later lag ik dus eindelijk in de zee te spartelen. Heerlijk!!

s'avonds voordat we met z'n allen zouden gaan eten, hebben we een zweeds stel ontmoet en een jongen uit noorwegen, waarmee we op wat scooters (Thai style = 4 personen per scooter..)Cheweng in zijn gegaan, daar gegeten, in een karaoke bar vreselijk vals staan zingen en daarna wezen dansen.

Na wakker te zijn geworden met een lichte kater, was het voor mij dan eindelijk tijd om het yoga resort op te zoeken aan de zuid zijde van het eiland waar ik nu mijn eerste dag op heb zitten (en mijn maximaal 15 minuten internet/ computer tijd). Dus meer over de yoga later. (Ik kan al wel zeggen dat het hier echt te gek is! ;-)

Reacties

Reacties

Erna Mostert

Djeeze Therese, en dan te bedenken dat je een maand geleden al wist hoe de dag, de week en de maand er uit zag!! Namaste XE

Han

Leuk dat je geniet van het onbekende en valt altijd mee. Dat vind ik nou vakantie.

groet en veel plezier kus Han

Linda

Sawadee Kha!

Klinkt heel vervelend dat spartelen in de zee op Koh Samui.

Have fun!

Xx

Maaike

Chaweng beach, dat is de plek waar ik twee weken ben blijven plakken... Gewoon omdat het zo gezellig was. Leuke herinneringen. Backpacken i love it :-) En jij ook zo te lezen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!