thereseutrecht.reismee.nl

Laatste dag in Khura Buri

Wow, 2 weken zijn echt voorbij gevlogen! Ik kan niet geloven dat de laatste schooldag er alweer op zit. Sally heeft een flinke verkoudheid te pakken, dus zij is al een paar dagen niet fit. Gisteravond tijdens onze dinner at the busstation (Voor de briliante chicken cashew..) had zij met Karen afgesproken dat, zij in tijdens de lunchpauze opgehaald zou worden om nog een beetje te rusten voor de rest van haar trip.

In de ochtend, business as usual. Lesgegeven aan de 1e klas en samen muzentrapjes gemaakt, buiten een stoelendans gedaan. (slechts 1 plastic stoel gesloopt..) en ready voor lunch. De lerares Moi had een zelfgemaakte lekkernij meegenomen voor ons. Een soort van Deegrollen met warm fruit erin. (Zure mango's) Ik heb er een stuk van gewaagd, maar met een nogal typische geur, wilde Sally het liever niet proberen. Hmmmm... interesting I said. You want some more .. Uhmm No thanks. haha

In de pauze kwam Karen op haar motercycle. Zij had een grote watermeloen meegenomen die we gesneden hebben en met alle kinderen samen opgegeten hebben. Daarna was het tijd voor Sally om te gaan. 2 van de meiden begonnen keihard te huilen..

In de middag heb alleen nog 2 uur les gegeven wat allemaal prima was. Lekker relaxed laatste dagje.

Om 15 uur was het tijd om te gaan. Moi vroeg de kinderen om allemaal een soort van buiging te doen voor me, waarbij de oudere meiden als eerste gingen en meteen begonnen te huilen... Ofcourse I cried like a baby as well.. haha watje als ik ben ;-)

Nadat alle 30 kinderen..(!) geweest waren gingen we naar buiten, waar we moesten wachten op de bus. Hier kreeg ik nog een huilende group-hug van de meiden, waarop ik natuurlijk ook meteen weer moest huilen haha. Gelukkig kreeg Moi ze weer allemaal in een rij en begon een liedje te zingen en een spelletje met ze te doen. Daarna kwam de bus al. Waar een van de Muan Mi Thai dames in zat, die een prachtige Sarong voor me meegenomen hadden als dank voor het lesgeven. Super sweet! Toch raar om deze kinderen hier zo achter te laten. Ik hoop dat ik nog een keer terug kan komen.

Vanavond mijn laatste dinner hier met de Andaman girls (Karen, Jennifer en Shiori) en Sally. Morgenochtend vroeg alweer met de bus naar Takua Pa om vervolgens via Surat Thani met de boot te vertrekken naar Koh Samui!! Zin in!

Reacties

Reacties

Vera

Hoi Therese,
Wat heerlijk,tegelijkertijd bijzonder en toch ook moeilijk voor je he, dat je al zo snel een band opbouwt met de kinderen van je groep. Het vertrouwen dat je wederzijds snel hebt maakt het weer moeilijk om afscheid te moeten nemen.Ik hoop dat je net zo zeer geniet van de laatste week.Elke dag en elek trip is er weer wat nieuws en moois te zien. Geniet ervan! Groetjes~en een dikke knuffel, MAM

Herman en Agnes

Lieve Therese,
Wij genieten van je prachtige verhalen, dit is een hele bijzondere ervaring voor je.
We zijn heel trots op je.
Heel veel groeten van ons allen

Gaby

Hi Trees,

Wat leuk om allemaal te lezen, ik las dat je nu naar Koh Samui gaat. Daar ben ik 2 jaar terug ook geweest, wasleuk, wel enorm toeristisch (mCDonalds, Burger King, Star Bucks etc.) Wij zijn toen ook vanuit daar naar Koh Pangnang gweest (uurtje met de boot) daar hebben ze iedere maand fullmoonparty, echt een aanrader. Heel veel plezier daar en geniet ervan!

Maaike

Heel veel plezier de laatste week op Koh Samui! Lekker bijkomen van alle indrukken... Maar ook daar zul je vast weer mooie en indrukwekkende avonturen meemaken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!