thereseutrecht.reismee.nl

2e week :-)

Maandagochtend 5 uur, de eerste herrie op de gang en alweer aardig wakker. Ik zal jullie de omschrijving besparen van de geluiden.. Schijnbaar logeert er een Thais voetbalteam bij ons verderop in de gang van het appartementengebouw.. Vroeg op en heerlijk wat Yoga-stretches gedaan (ter voorbereiding van volgende week) en na een koude douche, was het alweer tijd om te gaan.

Het is wel weer even wennen om meteen maandagochtend te starten. Sally vertelde dat zij ergens het weekendtijdens haar snorkeltrip naar de Ko Surin eilanden haar creditcard verloren is.. lichte stress dus bij haar. Zij had de lessen al aardig voorbereid en wilde de kinderen graag iets leren over recycling (dat doen ze hier totaal niet) en het weer. Dit hebben we s'ochtends en s'middags in de 1e en 2e klas kunnen doen. In de loop van de middag begonnen er wat meer insecten en vliegjes te komen.. en na een uurtje kwam het met bakken uit de lucht.. Zo erg dat her en der in ons schoolgebouw de bakken en potten tevoorschijn kwamen om het lekkende water op te vangen. Om 3 uur stopte het taxi busje voor de deur, zodat we vanaf het afdakje in de bus konden met z'n allen (en ja, we konden er weer met n'n 30-en in..)

Van daar uit zijn we maar direct naar 'the office' gegaan om wat mails te bekijken en de les van morgen voor te bereiden. Sally moest snel gaan bellen met England om alles te regelen voor haar missende creditcard en om natuurlijk aan geld te kunnen komen voor de rest van de trip.

Vandaag zouden we met z'n 4en om half 6 een lesje Thaise Aerobics gaan doen.. In een gebouw zonder ramen midden in het dorp hebben we ons daar in het zweet staan werken terwijl een overactieve Thaise ons al springend op de meest bizarre Thaise muziek met 'Oi's en Aaaii's de juiste moves aan probeerde te leren. Hilarisch!! Morgen zeker weer al is het alleen maar om er foto's van te kunnen maken! :-)

Maandagavond hebben we heerlijk gegeten met de dames van the Andaman office, Karen, Jennifer en Saouri en een vriend van haar met een Japanse naam, die ik helaas niet heb onthouden, by the bus station. Zoals alle restaurants hier ziet het er ontzettend ongezellig uit, maar ze maken de allerlekkerste Chicken cashew! Daar ga ik zeker nog voor terug. We waren het weekend allemaal naar verschillende fantastische oorden geweest, dus onder het genot van wat biertjes, een flinke fles gin en 7-up een aantal uurtjes hier doorgebracht en gelachen tot onze kaken er pijn van deden. (zie foto's ;-)

Dinsdagochtend in de nursery geweest en wat gekleurd met de allerkleinsten (zie foto's) In de middag heb ik geprobeerd om de 1e klas wat simpele zinnen uit een boekje te laten lezen, maar dit is toch echt nog te moeilijk..

Morgen staat er een spannend tripje op de planning. Sally en ik mogen mee naar 2 afgelegen dorpen( Lam Nou en Suk San Ran) met de mensen van de organisatie Muan Mi Thai. Zij hebben de Birmese school opgericht hier. Wij gaan daar ook overnachten bij Thaise mensen thuis in hun hutje.. Deze mensen zijn super arm en leven van de handgemaakte producten die zij maken. Ze hebben onsgevraagd mee te denken over hoe deze beter aan de man te brengen. Mega spannend dus! I will tell all about it, at the end of the week!

Erna

Hoi T, lijkt me ondanks alle muggen etc. wel een hele gave ervaring, ik geniet iedere dag van jou verhalen. Kijk even of er mogelijkheden zijn de mensen te motiveren, mooie dingen te maken voor het westen, waardoor zij een beter leven kunnen opbouwen. Idee of te idealistisch?? XE

Leny

Hoi Therese. Wat een leuke verslagen maak je van je reis. Ik denk dat deze kinderen ook nog wat materiaal op school kunnen gebruiken. Moet je maar informeren. Heel veel plezier daar en werkse.
Groet Leny

paps

Wat een andere wereld he, wel genieten en alles is nieuw. Als ik daar was knoopte ik nog een week er aan vast. Een groot avontuur.
groetjes

Marieke

Juf Therese,

Leuk om te zien meis!!
Lijkt mij ook wel super om zoiets een paar weken te gaan doen!!
Fijn dat je zo geniet, voor je het weet is het weer om!

Geniet!!