thereseutrecht.reismee.nl

1e weekend!! Ranong & Ko Phayam

Hoe spannend m'n eerste reistripje en dan meteen naar een mooi eiland :-) Tenminste daar ga ik vanuit. Vrijdag een klein tasje met spullen gepakt en 2 uur later werd ik door de bus ergens langs de mainroad in Ranong weer uit de bus gezet. Aan de overkant van de straat zag ik een tourist office, waar ik aan een Thaise vroeg hoe ik bij een van de hotels uit mijn boek kon komen. Ohhh Ello!! Wait, wait, me take you on motorcycle to Hotel. You come to party with us tonight?? .. Ok :-)

Off I went, achterop bij de Thaise die me bij een goed hotel bracht. See you tonight!!

Bij het restaurant naast mijn bungaloo, met airco en warme douche (de 1e warme douche sinds Nederland) een hapje gegeten en een frans stel ontmoet (Benoit en Safia) een potje pool gespeeld en later met de Thaise en haar Engels / Amerikaanse vrienden ergens verderop in de straat een paar biertjes gedronken.

Zaterdagochtend vroeg eindelijk op de boot naar Ko Phayam! Wat een ontzettend mooi eiland. Op de weg naar het eiland zat ik heerlijk bovenop de boot onder een afdekje met de Engels/ amerikaanse groep van vrijdagavond. (Die toch wel erg irritant luidruchtig begonnen te worden, thank God for music on my phone..)

Aangekomen op het eiland kon ik direct achterop een taxi scooter stappen en werd ik afgeleverd bij de Starlight Bungalows. Te gekke plek, mega vriendelijke mensen. (zie foto's)

De amerikaanse eigenaar en zijn Thaise vrouw lieten mij mijn bungelow zien, die super was. In het restaurant heb ik heerlijk wat gegeten en daarna een duik in de warme zee genomen. Hoe ontzettend mooi is het daar! Ik heb even navraag gedaan wat er op het eiland te doen was, maar just relax or maybe do some snorkeling.. Lekker zwemmen dus en een boekje lezen vanuit mijn hangmat.

In de ochtend, direct uit mijn bed de zee ingedoken... Daarna een echt ontbij gehad. (voor het eerst deze week) Lekker gezwommen en mijn spullen gepakt, helaas moest ik zondag ook al weer terug naar Khura Buri.

Vanaf de boot, waar het was begonnen met regenen, achterop een pick-up truck / taxi gestapt en gedropt bij het busstation.

Ok.. Nu nog een bus. Ik was weer bij mijn startpunt van vrijdag, bij de 2 Thaise meiden bij het tourist information centre. De bus zou misschien om half 6 komen, of misschien niet.. hmmm. Lekker duidelijk dus.. Na een half uur bij de bushalte gezeten te hebben, ben ik toch maar weer naar binnen gegaan. Heerlijke Padthai gegeten, thee gedronken en gekke foto's met de meiden gemaakt. Om kwart voor 8 kwam eindelijk de bus en 2 uur later was ik terug in Khura Buri. (en nog voor ik ging slapen 3 kwartier lang bezig geweest om een kakkerlak op mijn kamer te vangen.. gelukt!) Heerlijk slapen, op voor mijn 2e week school!

X

Reacties

Reacties

Kim

Wauw wat een verhalen allemaal....goed zeg! Geniet ervan...

Liefs

Erna

Hoi Therese,

Wat schrijf je leuk! 'k zit al helemaal in het verhaal, en geniet mee.. Beeldend

Lfs E

Maaike

Ook ik geniet mee... Je schrijft inderdaad heel leuk!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!