thereseutrecht.reismee.nl

Woensdag en Donderdag het echte lesgeven begint..

Woensdagochtend, de 2e echte lesdag begon weer lekker vroeg! Na een yoghurtje gehaald te hebben bij een van de winkeltjes in de straat en een kop thee werden we alweer om 7.40 uur opgepikt door de minivan met 10 zitplaatsen, maar waar toch iedere dag minimaal 20 kinderen uit komen..

Helemaal voorbereid voor een ochtend lesgeven aan de 2e klas, hoorden we om 9 uur dat we zouden beginnen met de Nursery.. de echte kleintjes vanaf 3 jaar tot ongeveer 6, 7 jaar. Hmmm... improviseren dus. We hebben de kleintjes aan tafel gezet met kleurpotloden en papier en hebben geprobeerd om ze door middel van kaartjes wat letters over te laten schrijven en het daarbij behorende fruit te tekenen. Na Apple, Banana en wat exotische vruchten begonnen de 2 allerkleinsten redelijk baldadig te worden.. Die hebben we uiteindelijk maar buiten laten spelen om al kleurend door te werken tot aan half 12. Pffff .. we hebben het gered tot de lunch; Rijst met wat minder hete kip vandaag, prima te doen!

In de pauze tot 13 uur waren de kinderen wat minder verlegen met ons en al snel werden we door de allerkleinsten omgetoverd tot levende klimrekken (gelukkig is het niet zo warm hier..). Op de school wordt er van ons verwacht dat we met minimaal onze schouders bedekt en een lange broek, of broek over de knie werken. Met 30+ graden prima te doen dus! Lekker verhit konden we om 13 uur dus weer verder met de 1e klas. Sally had bedacht dat het een goed idee zou zijn om de kinderen in plaats van het A,B,C,D.. het fonetische alfabet te leren, zodat ze de woorden wat beter begrijpen.. Dit was echter niet zo heel succesvol. Alles gebeurt hier nog steeds door middel van de oude stamp/ rijtjes methode. Na wat sheets te hebben gedaan met ze, waren we zelf best moe en de kinderen ook. Tijdom weer te jongleren tot half 3.. en weer een schooldag gered :-)

Na een douche en een lekker tukje, in de Andaman Office geweest om Karen op te pikken (onze contactpersoon hier). We zijn samen heerlijk wezen eten bij wederom een van de restaurantjes langs de weg, Massaman Curry! Heerlijk vegetarisch gerecht. Met een biertje erbij gezellig gekletst en afgesproken om morgenavond een yoga-sessie te gaan doen bij Karen in haar tuin. (rond 19 uur, after mosquito time) Volgende week ga ik me doen met Thaise aerobics hier vlak bij. (In het kader van let's try something new..)

Donderdagochtend kwamen we bij de school aan en het stonk er enorm buiten. Voor de school lagen 3 dode slangen.. ieuw! De 2 zwerfhonden die daar continue rondlopen vonden dit echter een lekker hapje en hebben ze alle 3 opgegeten.. Bij het zien van de 3 dode slangen bedacht mijn collega Sally dat het misschien toch niet zo'n goed idee is om dit weekend te overnachten in een van de national parks in een jungle house haha.

Vandaag hebben we een nieuwe tactiek bedacht voor het lesgeven; we leren ze wat woorden, laten daar letters weg en laten deze door de kinderen invullen, delen wat werksheets met plaatjes uit die de kinderen in kunnen vullen en laten ze deze daarna inkleuren.. Kinderen happy en wij even wat tijd om bij te komen. Gisteren hebben we als extra een spelletje van vroeger bedacht (zie foto), lekker knutselen met nummers en kleuren. Groot succes!

Voor lunch vandaag rijst met hele hete kip en gevulde komkommers en in de pauze wat lessen Thai gehad van de lerares Moi. (Engels geven is toch makkelijker)

Nu, donderdagmiddag wordt het voor mij toch echt tijd om mijn tripje van dit weekend te gaan plannen. Ik denk dat het naar het eiland Ko Mayam gaat worden. Op dit eiland zijn er voldoende voorzieningen, maar ook nog echte Thaise cultuur en prachtige witte stranden. Dan kan ik daar met mijn nog mega witte lijf lekker verdekt op het strand liggen een boekje lezen :-)

Tot later!

Wes

Massaman Curry!

Linda

Jij bikkel! Echt zo stoer wat je aan het doen bent in Thailand! Geniet , relax en ontdek ze dit weekend! :-)

Maaike

Heeeeerlijk! Een tripje naar een bounty eiland! En vergeet niet ook de jungle in te gaan he?

Han Sr

He therese, mooi dat alles goed is. Dat les geven van jullie is volgens mij niet pedagogisch verantwoord! maar goed dat het maar voor 14 dagen is. op dat eiland liojkt me meer geschikt voor jullie. Je snorkel en zwemvliezen niet vergeten. heel mooi daar. veel plezier.groet, Han & leny