thereseutrecht.reismee.nl

Yoga @ Samui

Ik kan bijna niet geloven dat het alweer vrijdag is.. Nog 2 dagen in dit prachtige resort en danvoor de laatste keer met mijn veel te zware backpack voor 1 nachtje een leuk plekje op zoeken, voordat ik van Samui naar Bangkok vlieg om daar een hele dag de stad onveilig te gaan maken.

Het is hier echt te fantastisch! Het resort ligt ten zuiden van Samui direct aan het strand, waar je naast de yogi's misschien 1 of 2 verdwaalde Thai ziet lopen.

Zondagavond kon ik meteen aanschuiven voor het buffet en om kwart voor 8 een meditatie les mee kon doen... dat was na die drukte van Lamai en Chaweng wel een beetje lastig. Iedereen lag stil te mediteren en ik lag alleen maar te denken aan alle indrukken die ik had opgedaan de laatste 2 dagen..

Maandagochtend 7 uur stond ik echter uitkijkend over de zee een heerlijke kop thee met gember en munt te drinken voor de 1e ochtend sessie (breathwork 1/2 uur + led class ashtanga 1,5 uur) en dacht ik ga er gewoon voor en zie wel waar het schip, of in dit geval mijn voet zal stranden..

Toch best wel hard werken, dat leg je voet in je nek en pak met je linker hand je grote teen. (Het voelt een beetje als twister :-) Inmiddels natuurlijk ook al flinke trek gekregen en aan het fantastische lopende, vegetarische brunchbuffet (van 10 tot 13 uur) aangeschoven.

Er zijn hier allerlei verschillende soorten klasjes. Je hebt de softies (zoals ik) die gewoon de losse lessen doen en alles eten, je hebt een special retreat class die een vol programma hebben over gezondheid en aan het detoxen zijn met voornamelijk groenten en sapjes en je hebt de echte die-hards die helemaal detoxen en alleen maar vreemd kleurige sapjes en soepjes eten.

In de middag zijn we vrij om te zwemmen, chillen of een massage te boeken en om 17 uur begint de evening gentle flow-class waar je op een wat relaxtere wijze je benen in je nek probeert te leggen en daarnaast gewoon doorademt. Van 18 tot 20 uur vegetarisch dinner buffet en daarna keert er een serene rust over het complex en is het rond 21 uur echt wel bedtijd.

Naast veel Duitsers (they are everywhere!!), Oostenrijkers, Zwitsers, Russen en wat Engelsen heb ik hier voor het eerst ook wat Nederlanders ontmoet. Mijn buurvrouw Lineke en nog 2 andere Nederlandse dames uit Groningen die in de retreat class zitten.

Voor heel veel mensen hier is zo'n yoga vakantie toch wel een hele serieuze aangelegenheid.. Na 2 dagen groentebuffet en vruchtensapjes (wat ook echt lekker is hoor), was ik toch echt wel toe aan iets anders.. Al dat serieuze groentegedoe maakt je toch een beetje opstandig. Gelukkig heb ik hier een partner in crime (Lineke), samen slopen wij naar de 'bestel-bar' en gingen voor een fantastische home-made chocolade/rozijn/cashew noten snack, die we heerlijk opgepeuzeld hebben. Dehongerige blikken van de 'sap-mensen' spraken boekdelen..

Sindsdien is het elke avond na het eten vaste prik om iets 'lekkers' te halen. De 2e avond met onze chocolate browny kwamen de 'sappers' zelfs even kijken en voor de lol vragen; Are you alowed to eat this?'

Gisteravondwas het volle maan en ook daar wordt je misschien onbewust een beetje opstandig van, dus in plaats van de bijzondere guided meditation om 20 uur. Een hele ijscoupe just for us! Het is tenslotte ook nog vakantie ;-)

Het is vandaag wat regenachtig en er is net een hele zware onweersbui overgewaaid, tijd voor een relaxing foot-massage dus!

Reacties

Reacties

Maaike

Lieve Therese, geniet van de laatste dagen op Koh Samui en van de yoga lessen. In Nederland was het heel even lente, maar nu is het weer koud. Hopelijk neem jij de warmte en het zonnetje weer mee terug naar huis! Ga je dit laatste weekend nog een trip maken?

Liefs Maaike

Han Sr.

Hi,Therese,
Mooie verhalen uit dat warme Tailand, hier hebben we s'nachts nachtvorst! Mooie foto's , had ik je verteld van de taxi standplaats op het vliegveld? denk wel. Als je het vliegveld afloopt, ergens bovenin, staat er een tafeltje waar je kaarjes kunt kopen voor de taxi. betaal je niet te veel. staat wel een rij mensen.
Veel plezier nog tot woensdag!

Monique,

Hoi Therese, het was hartstikke leuk om telezen wat je allemaal mee maakte in Thailand, groetjes Monique en Jaap

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!